Saturday, July 25, 2009

JIKA KEPALANYA ULAR TAKKAN EKORNYA BELUT

AWAS!! NIK ABDUL AZIZ NIK MAT BERUSAHA MENYEBARKAN AKIDAH MUJASSIMAH DI MALAYSIA



NIK ABDUL AZIZ NIK MAT BERAKIDAH ;

“ALLAH DUDUK BERSILA MACAM SAYA DUDUK SEKARANG.”





Kenyataan hudoh dan biadap ini disebut di dalam beberapa ceramah dan juga dinukilkan di dalam kitab ini ;




Untuk mengetahui akidah asal NIK ABDUL AZIZ NIK MAT ini marilah kita bersama meneliti beberapa bukti berikut ;



AKIDAH AD-DARIMI MUJASSIM





Al-Darimi yang dimaksudkan oleh penulis ialah Utsman Bin Said Al-Darimi. beliau adalah seorang Mujassimah pada zaman salaf yang meninggal pada tahun 282H. Ini antara dalil membuktikan mujassimah sudah bertapak pada zaman salaf lagi. Al-Darimi ini bukanlah Al-Imam Al-Hafidz Al-Sunni Abi Muhammad Abdullah Bin Bahram rahimahullah- tuan punya Kitab As-Sunan yang telah wafat pada tahun 255.

Berhati hatilah pembaca bila melihat nama Al-Darimi ini, cuba rujuk tarikh kematian mereka untuk membezakan yang manakah mujassim dan yang mana yang haq. Disini kantoilah Ibn Taymiyah Al-Harrany bila mana dibuat penilaian dan perbandingan antara kata-kata Ibn Taymiyah Al-Harrany dengan Al-Darimi al-Mujassim. Rupa-rupanya Ibn Taimiyah Al-Harrany banyak mengambil kata-kata Al-Darimi al-Mujassim dalam berhujah tentang perkara-perkara yang berkaitan dengan i’tiqodiyah. Dalam Kitab Majmuk sebagai contohnya berlambak dinukilkan kata-kata Al-Darimi al-Mujassim bagi menguatkan hujahnya. Jadi salaf yang diwawarkan oleh Ibn Taymiyah, Muhammad Bin Abdul Wahhab dan kuncu-kuncunya sepeti Nik Abdul Aziz Nik Mat selama ini adalah Al-Darimi al-Mujassim..Ya Allah..memalukan..


inilah bukti kitab mujassim Ad-Darimi ini ;

Pada muqaddimah kitab ini dinukilkan oleh Ibn Qayyim wasiat Ibn Taymiyah ;





AKIDAH IBN TAYMIYYAH AL-HARRANY AL-MUJASSIM




AKIDAH IBN QAYYIM AL-MUJASSIM



Ibn Qayyim Al-Jauziyyah yang boleh dikatakan 99% atau 100% beraqidah seperti Ibn Taymiyah. Beliau amat taasub padanya dan ini boleh dibuktikan, banyak tulisan beliau yang membuktikan hal yang demikian itu, antaranya Kitab “اجتماع الجيوش”. Kitab ini mengandungi berlambak perkara bid’aah dan kekufuran disamping mereka-reka ijma’ padahal tidak pernah pun termeterai ijma’ disana. Cara ini adalah warisan syeikh mereka Al-Fattan Ibn Taimiyyah Al-Harrany.


AKIDAH AL-WAHHABIYAH AL-MUJASSIMAH




AKIDAH DR. A'IDH AL-QARNI Al-MUJASSIM









AKIDAH NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT AL-MUJASSIM






SUMBER AKIDAH MUJASSIMAH


Golongan Yahudi menisbahkan kepada Allah ta’ala sifat duduk, menetap di suatu tempat (istiqror), mempunyai berat, timbangan, dan mempunyai bentuk,(wal’iyadzubillah) marilah kita berlindung dengan Allah daripada kekufuran mereka.

Akidah yahudi adalah sumber asal sebenar akidah Ad-Darimy, Ibn Taymiyah,Ibn Qayyim Al-Jauziyah, Nik Abdul Aziz Nik Mat, Dr A’idh Al-Qarny dan lain-lain.

Sila rujuk ;










PENAWAR MUJARRAB DARIPADA TAJSIM





2 comments:

  1. jangan fitnah orang berdosa x baik !! selagi kita tidak nampak dengan jelas apa yang dia lakukan janganlah kita cuba untuk mengadu domba menabur fitnah...! kita bukan tuhan yang dapat menghukum manusia hanya Allah sahaja yang maha mengetahui segala-galanya ! kenapa kita tidak menyebarkan maklumat agama islam yang benar-benar terdapat didalam Al-quran ?? mengapa kita mesti menuding jari kepada seseorang sedangkan ilmu yang kita perolehi masih lagi x dpt menjangkaui apa yang diketahui oleh Allah ! jika kita benar2 cinta kepada islam sebarkanlah agama islam yg sebenar-benarnya bukan menabur fitnah terhadap apa yang kita benar-benar tidak tahu! sesungguhnya Allah s.w.t lebih maha mengetahui serahkan semua itu kepada Allah.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete